Falkenbergs Pastorat

Till Susedalens församling, en levande landsbygdsförsamling mellan kust och slättlandet strax söder om Falkenberg, söker vi nu en ny kyrkomusikerkollega.

Som kyrkomusiker hos oss blir tillsammans med vår kantor en av våra två musiker som tjänstgör i våra gudstjänster och vid de kyrkliga handlingarna. Tjänsten har en profilering mot barn- och unga där arbetet med konfirmander utgör en del. Du får möjlighet att leda körer för olika åldrar och det ingår också tid för viss konsertverksamhet och utrymme för egna arrangemang.

Du har ett nära samarbete med din kantorskollega där ni tillsammans ansvarar för musiken i våra gudstjänster, du förväntas samarbeta med präst och pedagoger i det närmaste arbetslaget, men även med dina kollegor i grannförsamlingarna.

Du är utbildad musiker på klaviatur och vi ser gärna att du kan spela orgel men också fler instrument. Du har en musikalisk bredd och vill lyfta musiken i församlingen. Som körledare är du trygg och säker och du har dokumenterad erfarenhet av arbete i församling.

Som person är du social, initiativrik, strukturerad och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Tjänsten kräver att du har körkort B och tillgång till egen bil då du kommer att arbeta på flera av våra arbetsplatser i församlingen. Vi vill att du är medlem i Svenska kyrkan och delar vår tro.

Din huvudsakliga arbetsplats är Slöinge församlingshem.

Ort Slöinge
Län Hallands län