Södertälje pastorat, Södertälje församling

Administratör– Södertälje församling!

Svenska kyrkan i Södertälje har drygt 100 anställda i kyrklig verksamhet och på kyrkogårdsförvaltningen. Som Administratör ingår du i ett arbetslag i Södertälje församling. Södertälje är en spännande stad med stor mångfald och där Svenska kyrkan har ekumeniska samarbeten.

DITT UPPDRAG

Nu söker vi en Administratör som i första hand ska stödja vår Församlingsherde i Södertälje församling med allehanda administrativa uppgifter. Som Administratör arbetar du flexibelt och snabbt med att lösa uppgifter i det vardagliga, det kan vara allt ifrån att boka vikarier till att kontera fakturor. Tjänsten är bred och har många olika arbetsuppgifter.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en skicklig och drivande administratör. Du är en engagerad person som har ett lösningsfokus och är lätt att samarbeta med. Du är även prestigelös och förtroendeingivande samt en god kommunikatör med förmågan att självständigt driva, planera och strukturera ditt arbete. Du ska ha förmåga att kommunicera med mindre och större grupper. Du är socialt inriktad med vilja att bygga nätverk och förmåga att möta olika typer av personligheter och livssituationer.

Kvalifikationer för rollen

Du är en van administratör Du vill att utveckla och ta ansvar för administrativa rutiner. Du är van att arbeta i verksamhetsstödjande system samt hantera Outlook, Officepaketet och Teams obehindrat. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift obehindrat. Minst gymnasieutbildning och B körkort är ett krav.

Det är meriterande om du också har arbetat med inköp, kontering av fakturor och har du erfarenhet av idéburet arbete och eller Svenska kyrkan så är det förstås också meriterande.

Intervjuer kan komma att ske löpande så tveka inte att söka nu.

Ansök på vår hemsida www.svenskakyrkan.se/sodertalje

Anställningsform Tillsvidare med provanställning
Tillträde enligt överenskommelse