Svenska kyrkan i utlandet finns i 24 länder runt om i världen. Uppdraget är att finnas till för svenskar som befinner sig utanför Sveriges gräns. Vare sig man är ute på resa, arbetar eller bor utomlands behöver man ibland en fast punkt i tillvaron där man känner sig hemma och får tala sitt modersmål. En plats där man kan möta nya vänner och uppleva gemenskap och trygghet men också, inte minst viktigt, dela sorg och få stöd i svåra stunder. Utlandsförsamlingarna arbetar på samma sätt som en församling i Sverige. Gudstjänsten står i centrum och omsorgen om medmänniskan är en viktig del i arbetet. Personal och frivilliga besöker även svenskar på sjukhus, ombord på båtar och i fängelser.

Svenska kyrkan i Oslo söker husmor/husfar på heltid

Svenska kyrkan i Oslo är en aktiv mötesplats för många. I Margaretakyrkan firas det högmässa varje söndag, barnfamiljer möts till Babycafé flera gånger i veckan, det arrangeras kultur- och musikarrangemang, samtalsgrupper, församlingsfester och nu under hösten är det dags för Margaretakyrkans kända julmarknad och även Lucia. Ett diakonalt förhållningssätt genomsyrar allt. Som husmor/husfar kommer du bli en del av ett glatt arbetslag med 13 anställda och flera ideella.

Läs gärna mer om församlingen på www.svenskakyrkan.se/oslo.

Vilka är dina arbetsuppgifter?

Den övergripande uppgiften för husmor/husfar är att tillsammans med övriga medarbetare skapa en trivsam och välkomnande miljö. Du har ett huvudansvar för köks- och hushållsarbetet.

Produktion av mat och bakverk samt anordnande av fester och högtider är en viktig del av ditt ansvarsområde.

Arbetsbelastningen är ojämnt fördelad under året med särskilt intensiva perioder under vissa högtider och församlingsfestligheter. Arbetet är främst dagtid men innebär tjänstgöring vid någon eller några helger i månaden samt cirka tre till fyra kvällar i månaden. Arbetstid fördelas efter överenskommelse med arbetsgivaren.

Vem är du?

Vi söker dig som är erfaren i köks- och hushållsarbete. Utbildning inom kök- och restaurang är önskvärt. Det är betydelsefullt att du har erfarenhet av och uppskattar att delta i allmänt församlingsarbete. God förmåga att möta människor och skapa en välkomnande miljö är viktiga egenskaper. Du är bra på att organisera och skapa ordning, du tycker om att samarbeta med andra och entusiasmera andra till att bidra ideellt i verksamheten.

Vi erbjuder

Tjänsten är en lokal anställning, vilket innebär att kyrkorådet i Oslo är arbetsgivare. Arbetsgivaren kan erbjuda bostad förmånligt.

Tillträde till tjänsten är 1 januari 2023 eller efter överenskommelse

Vill du veta mer?

Frågor om tjänsten besvaras av Per Anders Sandgren, kyrkoherde.
Direkt: +47 97 03 14 92
Mobil: +47 97 03 14 92
E-post: peranders.sandgren@svenskakyrkan.se

Vill du jobba med oss?

Välkommen med din ansökan senast den 2 oktober 2022 och sänds till oslo@svenskakyrkan.se. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Sysselsättningsgrad 100 %
Ort Oslo