Alingsås Pastorat

Alingsås pastorat består av de tre församlingar – Alingsås, Hemsjö och Ödenäs. Pastoratet har sju kyrkor, sju kyrkogårdar och ca 20 600 medlemmar. Vi är ett av Skara stifts största pastorat och en av kommunens största arbetsgivare. Totalt har pastoratet 94 medarbetare.

Sommarjobb som kyrkogårdsarbetare

Världens bästa sommarjobb!

Gillar du att vara ute? Röra på dig och ta i? Jobba i ett härligt gäng?

Då har vi bästa sommarjobbet för dig!

Om oss

Våra kyrkogårdsarbetare sköter Alingsås kyrkogårdar som omfattar ca 22 hektar mark och innefattar Stadskyrkogården, Landskyrkogården, Nolby begravningsplats, Hemsjö kyrkogårdar, Ödenäs kyrkogård samt Bälinge kyrkogård. I kyrkogårdsförvaltningen ingår även personal som jobbar i vårt service-lag, krematoriet, med anläggningsarbeten samt administration. I vårt uppdrag ingår att åt Alingsåsborna tillhandahålla samtliga tjänster som begravningslagen föreskriver. Vi är totalt ca 25 medarbetare under högsäsong.

Om jobbet

Som sommarvikarie på kyrkogården förväntas du utföra alla förekommande arbetsuppgifter, det kan bland annat vara plantering, bevattning, gräsklippning, ogräsrensning och häckklippning.

I arbetet använder vi större och mindre maskiner/redskap och det dagliga underhållet av dessa ingår i arbetsuppgifterna.

Vi arbetar mest i grupp men ibland kan perioder med självständigt arbete förekomma.

Du ansvarar tillsammans med dina kollegor att tilldelade arbetsuppgifter utförs på ett korrekt och säkert sätt.

Dina kvalifikationer

Du är serviceinriktad och noggrann. Du har lätt för att samarbeta med andra men kan även ta ansvar och arbeta självständigt. Du trivs med att arbeta utomhus i alla väder och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du har inga problem med att arbetet ibland kan vara fysiskt krävande.

Du känner dig bekväm i kyrkogårdens miljö och har förmågan att bemöta både besökare och kollegor med respekt och förståelse.

Då jobbet innehåller arbetsuppgifter där motordrivna redskap och fordon används söker vi i första hand dig som har fyllt 16 år och har minst körkort AM.

Lön, arbetstid mm

Lön:                   Enligt kollektivavtal.

Arbetstid:          40 timmar per vecka, 8 timmar per dag, kl. 07.00-16.00

Övrigt:               Det är önskvärt att du kan jobba en period om minst fyra sammanhängande  veckor

Ansökningstid mm

Din ansökan behöver vi få in senast den 31 mars 2023.

Vi kommer att prioritera dig som går någon utbildning inom ”gröna yrken”.

Vi kommer att kontakta dig som får jobb senast den 30 april 2023.

Kontaktpersoner:

Daniel Berggren, arbetsledare Nolby, Hemsjö och Ödenäs,