Sandvikens Pastorat

Vi finns i hjärtat av Gästrikland längs Tidernas väg med vackra Storsjön i mitten. Vi har ett rikt kulturliv med kulturskola, symfoniorkester, jazzband, mm. Här finns också mycket att välja på inom friluftsområdet med golf, hästar, jakt och idrott för att inte tala om ett brett utbud inom föreningslivet. Sandviken har också goda förbindelser till närliggande städer som Uppsala, Västerås och Gävle.

Sandvikens pastorat söker säsongsarbetare, 100%

Vi söker ett antal medarbetare till Sandvikens kyrkogårdar för säsongsanställning. Arbetsuppgifterna består av grönyteskötsel såsom plantering av blommor, ogräsrensning, häckklippning och gräsklippning. Arbete med trädgårdsmaskiner kan förekomma för den som har behörighet.

Vi söker dig som har trädgårdsutbildning och/eller dokumenterad erfarenhet av kyrkogårdsskötsel/parkskötsel. Du har vana att hantera maskiner och verktyg, till exempel åkgräsklippare och grästrimmer. Tjänsten innebär både att arbeta självständigt och att arbeta tillsammans i grupp. Arbetet är fysiskt krävande vilket förutsätter god fysik. B-körkort är ett krav.

Vi ser det som viktigt att i mötet med besökare, uppträda vänligt och med respekt och värdighet. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi värnar om en god arbetsmiljö och att våra medarbetare ska känna delaktighet och arbetsglädje. Våra förmåner är bland annat flexibla arbetstider och friskvårdsbidrag. Du kan läsa mer om Sandvikens pastorat på www.svenskakyrkan.se/sandviken.

Anställning
Säsongsanställning på heltid under perioden april - oktober 2024. Du ska vara 18 år fyllda och ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval.

Anders Winroth, vxl. 026-25 30 53
Lena Jäderberg, vxl.  026-25 30 53

Facklig kontakt

Kommunal, Patrik Sköldberg tel. 010-442 88 29

Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Anställningsform Säsongsarbete
Tillträde April eller enligt överenskommelse