Göteborgs domkyrkopastorat

Göteborgs domkyrkopastorat består av sex församlingar i centrala Göteborg. Här bor 75 000 människor, och 60 000 personer har sitt dagliga arbete i innerstaden. Till Göteborgs domkyrkopastorat hör också Sjukhuskyrkan på Sahlgrenska Universitetssjukhus, studentprästerna och verksamheten Stella i Guldhedskyrkan. I Domkyrkopastoratet finns drygt 100 personer anställda inom flera yrkesområden.

Göteborgs domkyrkopastorat söker

Administratör

Vi söker Dig som vill blir en del av administratörsteamet i pastoratet! Du har en glädje i att ha flera kontaktytor, att stötta verksamheten och kan förmedla det goda arbete och den viktiga uppgift som Svenska kyrkan och Göteborgs domkyrkopastorat har i vår stad.

Pastoratets administrativa stöd har en viktig roll för pastoratets församlingar och verksamheter.

Ditt uppdrag

Som administratör arbetar du i ett administratörsteam, som för närvarande är lokaliserade ute i församlingarna. Administratörsteamet ska på ett tillgängligt och effektivt sätt kunna bistå både verksamhet och arbetsledare och underlätta. Du har alltså en central och samordnande funktion.

Arbetsuppgifterna är varierande och består bland annat av att parera sammanhållning i bokningar av dop, vigslar och begravningar, diarieföring, schemaläggning, statistik, arkivering, medlems- och registerhantering. Du är ett administrativt stöd till församlingsherdar / arbetsledare.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Du har gärna erfarenhet från arbete i församling eller pastorat inom Svenska kyrkan. Du har en gedigen datorvana och gillar att arbeta med digitala verktyg (ex. Microsoft 360 / Sharepoint/ sociala medier). Du har kännedom om våra system i Aveny, Kyrksam, K-bok och Teams.

Dina egenskaper

Du är en positiv person som älskar administration! Du har en ådra för struktur och ordning och reda och motiveras av att skapa och utveckla struktur och rutiner. Du är en lagspelare med god prioriteringsförmåga och härligt driv. Du behöver kunna prioritera och ha god ordning i ditt arbete och samtidigt kunna ha ett öga på gemensamma arbetsuppgifter. För att trivas i pastoratet har du engagemang, du är prestigelös och du gillar att hjälpa till och stötta verksamheten.

Information om uppdraget

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Eventuellt kan provanställning komma att tillämpas. Sista ansökningsdag är den 12 maj 2024. Urval sker löpande. Tillträde enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan snarast möjligt.

Vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

Tjänsten söker du här; www.varbi.com

Ort Göteborg
Län Västra Götalands län