Umeå pastorat

Längtar du efter att få nyttja dina musikaliska och pedagogiska förmågor i en kyrklig kontext? Då kan detta vara tjänsten för dig! Läs vidare.

Vi söker en musikalisk pedagog som tillsammans med arbetslaget i Ålidhems församling vill bedriva och utveckla verksamheter som välkomnar hela familjen, där föräldrarnas livsfrågor får ta plats samtidigt som barnen får sjunga, pyssla och leka. Vi vill vara en plats där hela livet får utrymme. Det enkla, det svåra och det triviala. Vi vill vara en plats där kyrkans tro och bibelns berättelse får ta plats och vara grunden i det vi gör och den verksamhet vi bedriver. Denna tjänst riktar in sig på barn i åldrarna 0-12 år och deras familjer.

I uppdraget ingår

Att leda och kompa barnkör och babysång

Att tillsammans med kollegor planera och leda barngrupper som miniorer och öppen förskola

Att skapa och utveckla relationer med barnfamiljer

Att kontakta familjer inför dop

Om arbetsplatsen

Ålidhems församling har ungefär 40 anställda och är en av sex församlingar i Umeå pastorat. Församlingen ligger i en expansiv del av Umeå och präglas av närheten till universitetet och Norrlands universitetssjukhus. Arbetslaget i Ålidhems församling präglas av mycket värme och kreativitet, vilket syns på den breda verksamhet som vi bedriver. Här strävar vi efter "låga trösklar" och är glada över att vara en kyrka i en mångkulturell stadsdel där regnbågens alla färger får ta plats.

Församlingen har ca 13 000 medlemmar och omfattar Ålidhemskyrkan, Carlskyrkan (samarbetskyrka) Kyrkhörnan, Kyrkstugan och kyrkan på Campus.

Vi söker

Dig som är församlingspedagog med kyrklig profil eller har annan pedagogisk examen. Du har erfarenhet av att leda barnkör och är trygg bakom pianot. Du har B-körkort och är van att använda dator som ett viktigt arbetsredskap.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, där vi söker dig som tycker om att skapa nya och utveckla befintliga relationer. Du arbetar bra självständigt såväl som tillsammans med andra. Du värnar om bibelns historia och vill att det ska synas att vi är kyrka i de verksamheter vi bedriver.

Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar Svenska kyrkans värderingar.

Meriterande

• Högskoleutbildning inom musik
  • Erfarenhet av pedagogiskt arbete
  • Behärskar fler instrument än piano
  • Erfarenhet av att arbeta i notskrivningsprogram, ex. Finale

Villkor och förmåner

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med start i augusti eller enligt överenskommelse. Arbetet utgår från Ålidhemskyrkan, men arbete utförs även på andra platser inom församlingen. Arbete på kvällar och helger kan förekomma.

Vi erbjuder individanpassad kompetensutveckling, förmånscykel, generöst friskvårdsbidrag och har friskvård på arbetstid.

Nyfiken på hur det är att jobba på Svenska kyrkan i Umeå? Läs mer här www.svenskakyrkan.se/umea/jobb

Svenska kyrkan i Umeå utgörs av sex församlingar som samverkar inom Umeå pastorat. I pastoratet finns också ett kansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, HR-funktion samt kommunikationsenhet. Där finns även den gemensamma Diakonicentralen.

Tillträde Enligt överenskommelse
Sysselsättningsgrad 100