Svenska kyrkan Östersund

Varmt välkommen till församlingsadministrationen, vårat gemensamma arbetsområde spänner brett över administrativa uppgifter inom HR, lön, ekonomi, kommunikation och administration. Vi sitter tillsammans i centralt belägna arbetsplats i centrala Östersund.

Beskrivning

Tjänsten som kommunikativ innehållsproducent innebär en stor och spännande bredd av arbetsuppgifter. Svenska kyrkan har en ny tydlig grafisk profil och strategi kring ”varumärket Svenska kyrkan” så förmågan att skapa och vara kreativ inom dessa ramar är en förutsättning för att trivas med jobbet. Du kommer även skriva inlägg och anpassade texter, redigera/korrekturläsa och skapa färdigt material utifrån de förutsättningar som ges. God svenska och språkkänsla är också en förutsättning för att klara jobbet.

Som innehållsproducent behöver du ha en god förståelse för många olika moment, deras helhet och sammanhang eftersom du kommer skriva texter, redigera bilder och sköta publicering på webbplats och digitala skärmar. Dessutom innebär tjänsten att uppdatera och skapa uppmärksamhet på rätt sätt med innehållet på sociala medier. Tillsammans i dialog med församlingens kommunikatör, enhetschef för administration och ledningsgrupp anpassar ni tillsammans kommunikationen och innehåll efter kanal, behov och tillfälle. Allt enligt strategier, riktlinjer och planering. Du arbetar med löpande information och inspiration till församlingsmedlemmar och Östersundsbor, men även i fristående projekt, event och kampanjer tillsammans med andra organisationer och Svenska kyrkan centralt.

Du bör vara van vid och duktig på de vanligt förekommande programvarorna för bild-, form, grafik- och videoredigering (i huvudsak Adobes programvaror) men även sett och jobbat med gränssnitt och CMS för webbpublicering, Meta business suite med mera. I rollen ingår även att producera foldrar, flyers, affischer, programblad med mer för print.

Vi söker dig som är relativt nyutbildad.  Kanske har du jobbat något år eller två som kommunikatör, innehållsproducent eller formgivare. Eller så har du precis gjort klart din utbildning inom innehållsproduktion, grafisk form eller praktisk kommunikation.

Du kommer att träffar en hel del människor, så du behöver vara utåtriktad och social. Du kommer att ha ett nära samarbete med församlingens kommunikatör och ni stöttar varandra i det dagliga arbetet, men eget driv och initiativförmåga att också kunna jobba själv är viktigt.

Villkor

Tillsvidaretjänst på 100% inleds med 6 månaders provanställning
Tillträde enligt ök.
Du har med fördel B-körkort och tillgång till egen bil.

Intervjuer kan komma att kunna ske löpande under rekryteringsprocessen. Har du frågor om rekryteringen vänd dig till församlingsadministrationens HR-/Enhetschef Jennika Bladh ( med fördel via mail jennika.bladh@svenskakyrkan.se)

Har du frågor om tjänstens innehåll och vardag vänd dig till vår kommunikatör, Håkan Wike 063-195005.

Välkommen med din ansökan till oss!

Tillträde Enligt ÖK.
Sysselsättningsgrad 100