Njurunda församling

Välkommen att söka en spännande och utmanande tjänst som kyrkogårdsföreståndare i Njurunda församling som ligger söder om Sundsvall. Du kommer att arbeta i en väl organiserad förvaltning med två kyrkogårdar och tre begravningsplatser varav en av dessa är Mjösunds begravningsplats som tillhör en av Sveriges vackraste och mest ansedda. Den 1 januari 2025 kommer Njurunda församling att ingå i Medelpads södra pastorat.

I Njurunda församling arbetar det fem tillsvidareanställda vid förvaltningen och på sommaren ansluter 19 säsongsanställda varav många är återkommande år från år.

Som kyrkogårdsföreståndare ansvarar du för drift och skötsel av församlingens kyrkogårdar och begravningsplatser. Du leder även det administrativa arbetet inom bokning och gravrättsärenden. Du har personal- och arbetsmiljöansvar. Du arbetar både strategiskt och operativt. Du driver utvecklingsarbetet tillsammans med kyrkogårdschefen och på delegation ansvarar du för de myndighetsbeslut som följer av begravningslagen.

Vi söker en kommunikativ, empatisk och klok ledare som på ett lyhört och entusiastiskt sätt vill utveckla förvaltningens medarbetare och verksamhet. Vi vill ha en ledare som har förmåga att lyfta medarbetarna och tillvarata deras kapacitet och kompetens för att nå den gemensamma målsättningen. Du är en person med initiativförmåga, som är tydlig och strategisk.

Vi söker dig som är utbildad trädgårdsingenjör, trädgårdsmästare eller liknande med ett stort intresse för trädgårdsanläggning och växtmaterial. Du har tidigare erfarenhet av arbetsledning. Begravningslagen är viktig i ditt arbete, det finns kurser att gå för att lära sig om denna.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

• Personal- och arbetsmiljöansvar, bemanning och schemaläggning.
  • Bevakning av att lagar och rutiner/bestämmelser följs.
  • Budgetäskanden och fakturahantering.
  • Projektplanering tillsammans med kyrkogårdschef, ledning och drift av beslutade projekt.
  • Trädvårdsplaner, skötselplaner och gravvårdsplaner.
  • Upplåtelser av gravplatser.
  • Vara en del av det operativa arbetet på begravningsplatsen.

För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, rekryteringen sker löpande.

Ort Njurunda
Län Västernorrlands län