Är du en kreativ matlagare med ett socialt engagemang?

Då kanske du vill vara med oss i Sundsvalls församling när vi startar vårt sociala Café Rut. Det är en diakonal verksamhet som vill göra skillnad för människor.

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid och sträcker sig till den 31 december 2021, eventuellt med möjlighet till förlängning.

På Café Rut tar vi med metoden Mary emot människor som behöver arbetsträning, praktik eller vill bli volontärer i församlingens olika aktiviteter. Mary står för meningsfullhet, arbetsgemenskap, rehabilitering och yrkesstolthet. Metoden bygger på en kristen människosyn och använder sig av vedertagna metoder och synsätt för att främja rehabilitering, egenmakt och personlig utveckling.

Dina arbetsuppgifter

Som kock är du med och bygger upp verksamheten tillsammans med oss. Församlingens diakoner kommer att vara handledare för de som deltar i arbetsträning, praktik eller vill vara volontär. Du vägleder också praktikanter utifrån de arbetsuppgifter som du har.

Arbetsuppgifterna är att laga enkel mat som till exempel soppa, paj och sallader, baka matbröd och fikabröd, sköta planering, meny, förberedelse och efterarbete i lokaler och kök. Arbetstiden är i huvudsak förlagd till dagtid vardagar men helgarbete och kvällstid kan förekomma.

Vi månar om en god arbetsmiljö och genomtänkt personalvård.

Din kompetens

• Du behöver ha erfarenhet av matlagning i restaurang, storkök eller liknande.
  • Du har kunskap om hygien och hantering av råvaror. Du kan beräkna åtgång och beställa varor i rätt mängd.
  • Som person är du serviceinriktad och behåller lugnet även i stressiga situationer.
  • Du är van att handleda t ex praktikanter och delar gärna med dig av ditt kunnande. Det innebär att du behöver kunna kommunicera tydligt och ha lätt för att samarbeta med andra.
  • För tjänsten behöver du körkort och tillgång till egen bil.
  • Medlemskap i Svenska kyrkan är ett krav.

Tillträde den 31 augusti eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du
För att söka jobbet behöver du inte skriva ett personligt brev. Via sökknappen svarar du i stället på ett antal frågor kopplade till tjänsten och laddar upp ditt CV.

Välkommen med din ansökan senast den 19 juli 2021.

Om Sundsvalls församling

Möt en vacker och målmedveten stad! En församling i utveckling med arbetskamrater som brinner för sitt uppdrag. Sundsvalls församling har en bred verksamhet och ett livfullt och välbesökt gudstjänstliv. Vi har två större kyrkor, Gustav Adolfs kyrka, som är Sundsvalls stads landmärke, och Skönsmons kyrka. Därtill kommer sjukhuskyrkan, universitetskyrkan, två skärgårdskapell och två mindre gravkapell.

Här finns en öppen gemenskap som möter människor där de är och erbjuder ett sammanhang att reflektera och växa i sin kristna tro. Församlingen har cirka 17 000 medlemmar och cirka 50 fast anställda.

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningen avslutas 2021-12-31