Kyrkokansliet, Svenska kyrkan

Beskrivning

Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum. Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 550 hör till den nationella nivån – kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.

Svenska kyrkans utbildningsinstitut i Uppsala och Lund har till uppdrag att utbilda kyrkomedarbetare som medverkar till att människor får livsmod och känner igen Guds kärlek i världen. Vi vill rusta medarbetare för tjänst i Svenska kyrkans församlingar som diakoner, församlingspedagoger, kyrkomusiker och präster genom att förankra de teoretiska och praktiska kunskaperna i den kyrkliga kontexten, skapa positiva lärmiljöer och ge verktyg för den kommande uppgiften. Våra arbetsplatser präglas av kunnighet, engagemang och pålitlighet. Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/utbildningsinstitutet.

Du ansvarar för utbildningsinstitutets lokalvård vilket innebär städning, textilvård och möblering av
lokaler. I tjänsten ingår att göra vissa beställningar, ta emot besökare, ordna kaffe och ibland
cateringmåltider. Du har ett miljöansvar i vid mening. En viktig del i tjänsten är skötsel av vårt kapell och att skapa en god och välkomnande atmosfär.

Vi söker dig som har gymnasiekompetens, gärna inom hotell & restaurang, och erfarenhet av städteknik, lokalvård och livsmedelshygien. Du trivs i samarbete med andra och gör det där lilla extra för att skapa ett positiv klimat vid institutet. Du är ordningsam, tar egna initiativ och är samtidigt lyhörd för utbildningsinstitutets behov.

Meriterande är om du har B-körkort, erfarenhet av arbete som vaktmästare eller husmor/husfar i församling och är församlingsaktiv.

Villkor

Tjänsten är en föräldravikariat på 75 % från och med 10 januari 2022 till och med 31 december 2022.

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av
Programchef Ella-Britt Eriksson som med fördel nås via mail, ella-britt.eriksson@svenskakyrkan.se

Fackliga företrädare

Katarina Ottosson, Vision, Katarina.Ottosson@svenskakyrkan.se

Henrik Fröjmark, Akavia, henrik.frojmark@svenskakyrkan.se

Andreas Sandberg, KyrkA, Andreas.Sandberg@svenskakyrkan.se

Välkommen med din ansökan

Ansökan ska ha inkommit senast den 13 oktober 2021.
Bifoga CV, personligt brev samt eventuella intyg.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Deltid