Södertälje pastorat, Östertälje församling

Östertälje församling söker Organist 100 %

Vill du vara med och utveckla musikverksamheten i Östertälje församling? Då ska du söka den här tjänsten.

Östertälje församling är delat i tre distrikt – Alla Helgons kyrka, Brunnsängs kyrka och Hagabergs kapell (i samarbete med EFS). I församlingen finns också kriminalvårdsanstalten Hall och Södertälje sjukhus. Östertälje bildar tillsammans med Enhörna och Södertälje församlingar, Södertälje pastorat. I församlingen arbetar ca 20 personer.

Tjänstgöringen sträcker sig över hela församlingen men med huvudfokus i Alla Helgons kyrka som ligger nära Östertälje station. Vi planerar för att installera en helt ny orgel i kyrkan. I tjänsten ingår att leda kyrkokören, regelbundet spela vid gudstjänster och kyrkliga handlingar.

Vi söker dig som:

• Vill prova nya sätt att nå ut med kyrkomusiken med orgeln i fokus
  • Är självständig och kan driva egna projekt men också har god förmåga att arbeta i team.
  • Vill arbeta med gudstjänsten

Kvalifikationer:

• Organistbehörighet B- nivå eller högre
  • Medlem i Svenska kyrkan
  • B-körkort

Välkommen att lämna dina ansökningshandling på vår hemsida senast 15 nov  www.svenskakyrkan.se/sodertalje

Intervju med provspelning sker löpande.

Kontakt: Församlingsherde Karin Blom telefon 08- 550 914 19

Tillträde enligt överenskommelse.