Borås pastorat

Beskrivning

Säsongen på Borås kyrkogårdar närmar sig och vi behöver stärka upp med fler kollegor som tycker om att göra snyggt utomhus i både sol och regn.

Vi jobbar med skötsel, drift och underhåll av Borås kyrkogårdars utemiljö. Du kommer till exempel att arbeta med gräsklippning, ogräsrensning, plantering av säsongsblommor, klippa häckar, ta upp löv och vattna. Arbetet är fysiskt krävande och vi är ute i alla väder vilket kräver att du har god fysik.

Du får gärna ha tidigare erfarenhet av kyrkogårdsarbete eller annan typ av grönyteskötsel, men det är inget krav. Du får arbetskläder och annan utrustning som behövs och innan arbetet börjar kommer introduktion genomföras.

Normalarbetstid är vardagar 7-16.

Du kommer både att jobba självständigt och i grupp, så du behöver vara ansvarsfull och ha god samarbetsförmåga. Du ger våra besökare ett vänligt bemötande och uppträder med respekt och värdighet.
Du ska vara 18 år.

Villkor

Säsongsanställning på heltid under cirka 5 månader 2022 med goda möjligheter att förlänga om parterna är överens, start i april 2022.

Sista ansökningsdag är den 28 februari 2022
Intervjuer kommer att genomföras löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Upplysningar

Per Fuglevik, Arbetsledare kyrkogård, e-post: per.fuglevik@svenskakyrkan.se