Borås

Du är anställd i Borås pastorat där ingår du i ett arbetslag med totalt 14 diakoner som tillsammans utgör Diakoniverksamheten. Du har din arbetsplats i Caroli församling.

Tillsammans med anställda, ideella och gudstjänstfirare är du med och bygger församling i centrala Borås.

I tjänsten ingår arbete i Kyrkans samtalsmottagning och arbete med stödgrupper för både barn och vuxna.

I tjänsten ingår även samverkan med myndigheter och andra frivilligorganisationer.

Du har erfarenhet av att möta människor i utsatta livssituationer. Vidare vill vi att du har erfarenhet av församlingsdiakoni och av att arbeta med själavård. Du är bra på att samverka med andra men trivs även med att arbeta självständigt.

Du är vigd diakon enligt Svenska kyrkans ordning. Vidareutbildning inom själavård eller stödgruppsarbete är meriterande

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 1 april eller enligt överenskommelse.

Upplysningar

För mer information om tjänsten, kontakta:

Monika Linnros, Diakonichef, Tel. 033-17 95 41

Ansökan

Tillsammans med CV och personligt brev vill vi att du bifogar utbildningsbevis, vigningsbrev och andra betyg och intyg relevanta för tjänsten.

Sista ansökningsdag är den 6 februari

Intervjuer kommer att genomföras löpande

Tillträde 2022-04-01
Löneform månadslön