Falkenbergs Pastorat

Gillar du att strukturera, planera och tänka strategiskt och framåtsyftande i ett arbetslag? Har du samtidigt en vilja att möta barn främst i åldrarna 0-18 och deras familjer och arbeta med det viktiga budskapet att få varje individ att känna sig sedd, älskad och värdefull. Då kan du vara den vi söker till tjänsten som församlingspedagog i Vinberg-Ljungby församling.

I tjänsten arbetar du med dopuppföljning, växande och lärande i tro och liv. Du blir ansvarig för barnverksamheten vad gäller pedagogisk planering, struktur och genomförande i våra grupper, från de yngsta barnen i öppen förskola upp till ungdomar. Vinberg-Ljungby församling har ett organisatoriskt nära samarbete med församlingarna i Stafsinge och Morup och dina kollegor finns i tre församlingar. I pedagogteamet arbetar ni över församlingsgränserna med att erbjuda olika aktiviteter och grupper med utgångspunkt i växande i tro och liv.

I tjänsten ingår också familjegudstjänster och helgtjänstgöring med barngrupperna vid några tillfällen per termin.

Vi söker dig som är utbildad församlingspedagog, alternativt förskollärare eller lärare för yngre åldrar, och har erfarenhet av arbete med barn och unga i Svenska kyrkan. Vi ser gärna att du kan sjunga eller spelar något instrument. Du har en god förmåga till struktur och har erfarenhet av verksamhetsplanering. Som person är du lugn och trygg, öppen för nya idéer och ser möjligheter. Din förmåga att se, bemöta och möta varje barn och ungdom är mycket god. Du är medlem i Svenska kyrkan och delar vår tro.

Då arbetet kan vara förlagt till olika platser i vår församling men också i grannförsamlingarna Morup och Stafsinge, kräver tjänsten att du har körkort B och tillgång till egen bil.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ort Falkenberg
Län Hallands län