Borås pastorat

Trivs du med att arbeta självständigt och gillar att laga god och näringsriktig mat från grunden? Hos oss får du möjlighet att utveckla måltiderna och tillsammans med pedagogerna på förskolan skapa goda förutsättningar för positiva måltidssituationer med barnet i centrum. Vi värdesätter gott samarbete och goda kontakter med både kollegor, barn och vårdnadshavare.

Änglabackens förskola är en av tre förskolor som drivs av Svenska kyrkan i Borås. Förskolan ligger på Sjöbo, granne med Sjöbokyrkan, och med naturskön omgivning.

Änglabackens förskola har 35 barn i åldrarna 1-6 år. Som kock ansvarar du för verksamheten i köket och arbetar i nära samarbete med förskolans personal. I uppdraget ingår tillagning och servering av frukost, lunch samt mellanmål. Du planerar veckans matsedlar, ansvarar för beställning och egenkontroll. Naturligtvis är även disk och städning av köket en viktig del av uppdraget.

Vi lägger stor vikt vid att maten lagas från grunden och vi använder oss i så stor utsträckning som möjligt av närodlat, ekologiskt och kravmärkta produkter.

I tjänsten ingår daglig städning av förskolans lokaler.

Du har kockutbildning och erfarenhet som kock. Utbildning i egenkontroll och kunskaper i specialkost är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser det som en självklarhet att du har en förankring i Svenska kyrkans tro och liv.

Villkor

Tjänsten är ett föräldravikariat på 100%  med tillträde snarast.

Sista ansökningsdag är den 6 februari. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.

Upplysningar:

För mer information om tjänsten, kontakta: Maria Cedenblad, rektor, Tel. 033 – 17 95 03

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningen avslutas 2023-06-30