Alingsås Pastorat

Svenska kyrkan i Alingsås söker kyrkogårdsarbetare för visstidsanställning under säsongen med omfattningen 100 %. Start under april 2022 och avslut under november månad 2022.

Om oss

Alingsås kyrkogårdsförvaltning omfattar ca 22 hektar mark och innefattar Stadskyrkogården, Landskyrkogården, Nolby begravningsplats, Hemsjö kyrkogårdar, Ödenäs kyrkogård samt Bälinge kyrkogård. Dessutom består förvaltningen av service, verkstad, krematorium, anläggare och administrativ personal. I vårt uppdrag ingår att åt Alingsåsbor tillhandahålla samtliga tjänster som begravningslagen föreskriver. Vi är ca 30 medarbetare under högsäsong.

Vi erbjuder dig en trivsam arbetsmiljö och ett omväxlande och stimulerande arbete som följer årstidernas växling. Du ges ett stort eget ansvar. Vi strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskaper och personlighet berikar verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• skötsel och anläggning av grönytor
  • gräsklippning samt ogräsbekämpning
  • plantering
  • tillsyn/underhåll av förvaltningens fordon och maskiner

Organisatoriskt kommer du vara knuten till en av våra två kyrkogårdsmästare och din huvudsakliga placering blir i Alingsås. Dina tjänster kommer dock att kunna efterfrågas över hela pastoratet.

Vi söker dig som har:

• dokumenterad grönytevana, gärna med teoretisk grundläggande utbildning / yrkesbevis
  • erfarenhet av kyrkogårdsarbete (meriterande)

Som person bör du ha följande egenskaper:

• du har lätt för att samarbeta med andra
  • du är flexibel och initiativrik
  • god förmåga att planera och strukturera ditt arbete för bästa resultat
  • du arbetar lika bra självständigt som i grupp
  • du känner dig bekväm i den miljön som kyrkogården representerar och har förmågan att bemöta både kollegor och besökare med respekt och förståelse

För att kunna söka arbetet måste du ha fyllt 18 år och ha minst b-körkort, detta för att det i arbetet ingår att framföra våra fordon och att använda motordrivna redskap.

Villkor

• Månadslön
  • Tjänstgöringsgrad 100 %, 40 tim/vecka
  • Flextid

Övrigt

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte att skicka in din ansökan!

Sista ansökningsdag är den 28 februari 2022

Anställningsform Tidsbegränsad anställning