Luleå Stift

Beskrivning

Att arbeta hos oss innebär en stor spännvidd, här ryms allt från teologi och rättvisefrågor till utbildningar och fastighetsfrågor. Luleå stift är ett av tretton regionala stift i Svenska kyrkan och sträcker sig över Norrbotten och Västerbotten, en tredjedel av landet.

Som en del av kansliets kommunikationsgrupp kommer du arbeta tillsammans med ett erfaret team bestående av en till kommunikatör och en pressekreterare. Vi har olika spetskompetenser och det är självklart att hjälpas åt. Gruppen är knuten till kansliets stab och ansvarar för intern och extern kommunikation. Vi främjar och stöttar också de 55 lokala församlingarna i Norrbotten och Västerbotten genom konsultativt arbete och utbildningsinsatser.

Vi söker nu dig som är en driven och nyfiken kommunikatör med öga för det grafiska. Rollen som kommunikatör på stiftskansliet är omväxlande och innefattar både strategiskt, långsiktigt arbete och snabb operativ hantering.

Dina arbetsuppgifter är bland annat att:

• Planera och genomföra olika kommunikationsinsatser.
  • Ansvara för Luleå stifts grafiska arbete, i tryck och digitalt.
  • Skriva och publicera nyheter på webb, sociala medier och intranät.

Du har relevant högskoleutbildning eller har annan erfarenhet som bedöms likvärdig, är en duktig skribent och har öga för det grafiska.

Vi vill att du:

• har dokumenterad erfarenhet av kommunikationsarbete
  • kan uttrycka dig mycket väl i skrift och tal.
  • har goda kunskaper i Adobe Creative Suite och grafisk form.
  • har god pedagogisk förmåga.
  • har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroendefulla relationer till både församlingar och den egna stiftsorganisationen.

Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med CMS-verktyg (Luleå stift använder Content Studio), Office 365 samt att filma och redigera rörlig bild. Du delar Svenska kyrkans värderingar (svenskakyrkan.se/svenskakyrkansvardegrund) och vi ser också gärna att du har god kunskap om Svenska kyrkan eller erfarenhet från annan idéburen verksamhet. B-körkort är ett krav.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100 %, med placering vid stiftskansliet i centrala Luleå. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning under sex månader kan komma i fråga.

Ola Johansson, kommunikatör, 0920-26 47 46

Emma Berkman, pressekreterare, 0920-26 47 45

Sara Tidebro, personalsekreterare, 090-10 54 41

Jon Falk, facklig företrädare Vision, 0920-26 47 43

Sista ansökningsdag är den 28 februari 2022.

Luleå stift strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald bland sina anställda. Vi undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Ort Luleå
Län Norrbottens län