Umeå pastorat

Beskrivning

Tegs kyrka söker en vaktmästare när våra ordinarie är på sommarsemester! Tegs kyrka kallades Himlaborgen på Teg när den byggdes, och det är lätt att förstå varför. Den är stor och den står stark mitt på Teg. Här delar kyrka, församlingsgård och kontor plats. Vi söker efter dig som vill hjälpa till att hålla Himlaborgen igång under sommaren med allt vad det innebär.

Du kommer få sköta ljud och ljus under gudstjänster, dop och begravningar, se till att lokalerna är fräscha och rena genom städning, och du även jobba vid konserter.

För att klara jobbet krävs det att du är serviceinriktad, och självgående. Du behöver också ha ett visst tekniskt kunnande, eftersom sådana uppgifter ingår i tjänsten. Vidare behöver du en god social förmåga då du kommer möta många människor i olika skeden av livet. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet.

Villkor

Vikariatet är mellan 1 juli till 7 augusti. I tjänsten ingår vaktmästaruppgifter främst i Tegs kyrka, men kan även vara andra lokaler i församlingen vid behov. Tjänsten innebär arbete dag, kväll och helg. Välkommen med din ansökan senast 10/4

Anställningsform Visstidsanställning (kortare än 3 månader)
Anställningen avslutas 2022-08-07