Umeå pastorat

Vill du vara med och skapa möten mellan människor så är detta kanske en tjänst för dig!

I tjänsten ingår att fördjupa och utveckla vår samverkan med externa aktörer/andra organisationer i lokalsamhället. Syftet med samverkan är att skapa fler möten mellan människor i närområdet. Du ingår i Ålidhems församlings arbetslag och har ett nära samarbete med anställda och ideella medarbetare.

Du är diakonvigd eller på väg dit. Du har en bred erfarenhet av möten med människor och är bekväm med vuxenpedagogiskt arbete. Du bör ha god struktur, förmåga att prioritera samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Flexibilitet ett måste, samt förmåga att samverka, även med övriga yrkeskategorier och ideella.

Vi utgår från att du delar Svenska kyrkans värdegrund och är medlem i Svenska kyrkan.

Villkor

Tjänsten är visstid from 1/9 2022 tom 30/6 2023, med möjlighet till förlängning och utökning av sysselsättningsgrad.

Svenska kyrkan i Umeå utgörs av sex församlingar som samverkar inom Umeå pastorat sedan 2014. I pastoratet finns också ett kansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet.

Anställningens omfattning Deltid
Tillträde 1 september 2022