Falkenbergs Pastorat

Vi söker dig som vill bli vår nya kantor i Vessige och Okome församlingar i Falkenbergs pastorat, strax nordost om tätorten Falkenberg

I församlingslivet möts förnyelse och tradition, här finns en väl utbyggd barnverksamhet och körer för både barn och vuxna. Vi ser särskilt en satsning framåt på ungdomar och unga vuxna med skapande av mötesplatser. Tillsammans med arbetslaget, körer och ideella arbetar du för ett stimulerande och levande gudstjänstliv, där du särskilt ansvarar för och tar tillvara musikens plats i gudstjänsten.

I tjänsten finns utrymme för konserter och egna arrangemang samt möjligheten att ta emot orgelelever. Du tjänstgör regelbundet i gudstjänsten och vid kyrkliga handlingar.

Vi söker dig som långsiktigt vill arbeta med att utveckla musiklivet i församlingen, självständigt och tillsammans med kollegor. Du kommer att ha ett nära samarbete med de övriga musikerna i församlingen och i grannförsamlingarna och ni arbetar regelbundet över församlingsgränserna i olika sammanhang.

I våra kyrkor har vi två Tostaredsorglar samt en mycket fin romantisk orgel av Thorsell & Erikson.

Du är utbildad kantor och har väldokumenterad erfarenhet av arbete i församling. Du är trygg och säker i rollen som körledare, har en god samarbetsförmåga och kan se och hitta samarbetsformer över församlingsgränser. Vi ser gärna att du har ett brett musikintresse som du vill dela med dig av till andra och att du själv villigt deltar och medverkar i många olika slags verksamheter där musiken kan ha en given plats.

I din profession är du pedagogisk, engagerad och har en väl utvecklad social förmåga. Du är medlem i Svenska kyrkan och delar vår tro. Tjänsten kräver körkort B och tillgång till egen bil.

Om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidare