Varbergs församling

Under pandemin har ungdomar varit utsatta på många olika sätt. På kort tid har det skett stora och snabba förändringar inom skola, arbetsmarknad och fritid. Församlingen vill göra skillnad för ungdomar och unga vuxna i Varberg genom att långsiktigt utveckla stöd till denna grupp.

Församlingen vill möta ungdomars och unga vuxnas behov av samtalsstöd och existentiell hälsa genom att utveckla församlingens kontaktnät i samhället kring denna grupp, stärka konfirmandrekryteringen samt stärka församlingens arbete med konfirmander, ungdomar och unga ledare.

Uppdraget blir att:

• Inventera behov och möjligheter att möta ungas behov av samtalsstöd och existentiell hälsa,
  • Ge samtalsstöd till ungdomar och unga vuxna,
  • Skapa och utveckla diakonalt motiverade sammanhang för unga, genom grupper eller öppen verksamhet,
  • Vara en diakonal resurs i församlingens arbete med konfirmander, ungdomar och unga ledare.

Projektet drivs tillsammans med en musikpedagog på 30%.

Välkommen med din ansökan senast den 29 maj

Anställningsform: Projektanställning av en diakon eller liknande, 100 % i 36 månader

Tillträde: Efter överenskommelse

Intervjuer: Genomförs 8 - 9 juni