Falkenbergs Pastorat

Vi söker en fritidsledare till ett längre vikariat i vår barn- och ungdomsverksamhet i Stafsinge församling. I församlingsgården i Skogstorp har vi en rik och väl utbyggd pedagogisk verksamhet för barn i åldrarna 4 år och upp till 16 år där vi erbjuder varierande aktiviteter.

Tillsammans med en kollega arbetar du i våra grupper för barn och ungdomar och ni ansvarar för planering av verksamhetens innehåll, aktiviteter och andakter. Du kommer också att medverka i församlingens familjegudstjänster och tjänstgöra någon helg per termin. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete med stor lyhördhet inför barnens intressen och deras sammanhang.

Vi söker dig som är medlem i Svenska kyrkan och delar vår tro. Du har en relevant utbildning för vikariatet, eller har genom arbetslivserfarenhet med dig goda kunskaper för att arbeta med barn och ungdomar. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i församling. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet då du arbetar i nära samarbete med kollega och vi vill därför att du har en god samarbetsförmåga och tidigare ha arbetat i team.

Du har ett engagemang för barn, unga och deras familjer och en väl utvecklad social förmåga att möta barnen och ungdomarna där dem är. Din planeringsförmåga är god liksom din kreativa vilja och förmåga att se möjligheter för verksamheten.

Om tjänsten

Tjänstgöringsgrad: 100 %