Falkenbergs Pastorat

Till Falkenbergs församling söker vi nu en ny prästkollega. Falkenbergs församling är en stadsförsamling och den största av Falkenbergs pastorats 16 församlingar. Församlingen har ett nära samarbete med Skrea församling och du blir i det en av våra fyra präster. Här finns en väl utbyggd och välbesökt verksamhet för alla åldrar och ett rikt gudstjänstliv i våra fyra kyrkor.

Vi söker dig som känner dig kallad att arbeta som församlingspräst med de många kontaktytor och uppgifter som det innebär. Du kommer att ingå i ett väl uppbyggt arbetslag med präster, diakoner, församlingspedagog och musiker.

Du är prästvigd i Svenska kyrkans ordning och ser gudstjänsten som centrum i församlingens liv och du har med dig en väl utvecklad pedagogisk förmåga att med öppenhet och värme bjuda in fler att hitta sin plats i församlingen. Du har ett engagemang att arbeta för gudstjänstutveckling och är en duktig relationsbyggare. I arbetslaget är du en trygg, prestigelös och engagerad kollega.

Vi ser mångfald som en styrka och söker dig som berikar och kompletterar vårt arbetslag med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet till tjänsten.

Ort Falkenberg
Län Hallands län