Luleå Stift

Stiftsorganisationen har som uppgift att främja och utöva tillsyn över församlingarnas grundläggande uppgift att fira gudstjänst, bedriva undervisning och utöva diakoni och mission. Luleå stift är Svenska kyrkans nordligaste stift och sträcker sig över Norrbotten och Västerbotten, en tredjedel av landet. Regionen kännetecknas av mötet mellan natur och stad samt stor mångfald i traditioner, kultur och språk.

Vi söker dig som vill vara med och forma framtidens kyrka genom utveckling av stiftets arbete med konfirmation, ungdomar och unga vuxna. Du är en reflekterad och inspirerande teolog och som vill se ungdomar växa i tro och engagemang. Du blir en del av en spännande och mångfacetterad organisation där du arbetar tillsammans med kompetenta kollegor i såväl stiftsorganisationen som församlingar.

Du är präst med erfarenhet av arbete med konfirmander, ungdomar och unga vuxna. Som person är du pedagogisk, relationell, lyhörd och kommunikativ. Att arbeta med inkludering är en naturlig del av ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100 %, med placering på stiftskansliet i centrala Luleå alternativt Stiftsgården i Skellefteå. Provanställning under sex månader kan komma i fråga. Tillträde enligt överenskommelse. Arbete på läger är en del av tjänsten vilket innebär resor med övernattningar samt tjänstgöring vissa helger. B-körkort krävs.

Åsa Wiik Sandlund, arbetsledare, 0920-26 47 03

Sara Tidebro, personalsekreterare, 090-10 54 41

Sista ansökningsdag är den 2 september 2022.

Luleå stift strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald bland sina anställda. Vi undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Ort Luleå
Län Norrbottens län