Umeå pastorat

Kantor till Tavelsjö församling

Längtar du till en liten församling med stor bredd? Välkommen till Tavelsjö, en levande bygd där kyrkan är mitt i byn. Kanske har du hört talas om den populära isbanan, den vackra naturen eller det goda samarbetet mellan föreningar och företag. Här är det gott att leva – och jobba! Dessutom är det bara tre mil till Umeå.

Nu söker vi en kantor som trivs att jobba med människor i olika åldrar. En vanlig dag på jobbet kanske du förbereder söndagens gudstjänst, leder en nystartad barnkör, eller sjunger på äldreboendet som ligger bredvid församlingsgården. En annan dag spelar du på begravningar i stan eller möter barn och vuxna på vår väl besökta Öppna förskola.

Du får vara en viktig del av kyrkan mitt i byn. Dina närmaste arbetskamrater är en präst, en diakon, två pedagoger och en vaktmästare. Dessutom är flera Tavelsjöbor ideellt engagerade. Alla har egna ansvarsområden, men det är självklart att hjälpas åt.

Du ansvarar för att utveckla musiken som en bärande del av gudstjänstlivet. Kyrkokören, som nyss firade 100 år, fortsätter att öva i väntan på dig.

Våra barngrupper bubblar av liv och en sång-glad pedagog längtar efter att starta barnkör tillsammans med dig.

Tavelsjö kyrka inbjuder ofta till uppskattade konserter med egna och gästande sångare och musiker, så vi ser framemot att du fortsätter att utveckla och bredda utbudet.

Du hör, vi har stora förväntningar! Men vi tror att du kommer att trivas. Du har dessutom goda möjligheter till kompetensutveckling och friskvård på arbetstid.

Om dig

• Du är utbildad kantor
  • Du är flexibel lagspelare som trivs att arbeta med både anställda och ideella
  • Du tycker om att leda kör för både vuxna och barn
  • Du delar Svenska kyrkans värdegrund och är medlem i Svenska kyrkan.
  • Du har B-körkort

Villkor

Tjänsten är tillsvidare på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Fakta om församlingen

Tavelsjö församling har cirka 2 400 invånare utspridda i flera byar kring huvudorten Tavelsjö. 70 procent är medlemmar i Svenska kyrkan. I församlingen ingår Tavelsjö kyrka, församlingsgården, Svedjans kapell och kyrkans lägergård. Dessutom finns här två kyrkogårdar och ett gravkapell.

Församlingen är en av sex församlingar i Svenska kyrkan i Umeå (Umeå pastorat).

Tillträde Enligt ök
Sysselsättningsgrad 100