Falkenbergs Pastorat

Till vår förskola Fröet i Skrea församling söker vi en förskollärare. Förskolan har en kristen profil vilken genomsyrar förskolans förhållningssätt. Fröet har naturen in på hörnet med en stor och härlig gård och utemiljö vilken inbjuder till upptäckarglädje och rörelse.

Utifrån förskolans styrdokument arbetar du med undervisning och utbildning för barn i åldrarna  1 – 5 år. Du blir en del i vårt arbetslag med förskollärare och barnskötare och tillsammans ansvarar ni för den pedagogiska utvecklingen i en stimulerande lärmiljö, där alla barn ges omsorg och möjlighet att lära och utvecklas efter sina förutsättningar.

Att du har förmågan till god kommunikation med kollegor, barn och vårdnadshavare är en viktig del i arbetet och vi vill också att du ska ha ett reflekterande förhållningssätt till barns lärande och förmågan att i det utmana barnen och dig själv. Du ser också digitala verktyg som självklara att använda tillsammans med barnen för att kommunicera, skapa och lära tillsammans.

Vi söker dig som är utbildad och legitimerad förskollärare och väl förankrad i förskolans uppdrag. Har du ännu inte fått din legitimation eller är i slutet av din utbildning är du också välkommen att söka. Det är meriterande om du har något års erfarenhet av arbete i förskola.

Du har en väl utvecklad och god samarbetsförmåga och värdesätter och arbetar för tillitsfulla relationer. I tjänsten kan viss del administrativa arbetsuppgifter förekomma och vi söker därför dig som är öppen för och har intresse för det.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

För den här tjänsten vill vi att du är medlem i Svenska kyrkan och delar kyrkans värderingar.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan

Anställningens omfattning Deltid
Sysselsättningsgrad 80