Falkenbergs Pastorat

Till Vinberg-Ljungby församling i Falkenbergs pastorat söker vi en ny kyrkvaktmästarkollega. Organisatoriskt ingår församlingen i ett större område tillsammans med Morup och Stafsinge församlingar.

Som kyrkvaktmästare hos oss arbetar du med skötseln av våra kyrkogårdar där du jobbar effektivt och noggrant för att bibehålla en god skötselnivå. Du arbetar också med den dagliga lokalvården i våra församlingslokaler och kyrkor samt tillsyn och enklare underhåll av våra fastigheter. Som kyrkvaktmästare tjänstgör du i gudstjänster och vid dop, vigsel, begravning och annan kyrklig verksamhet. Du ansvarar då för att kyrkorummet är i god ordning och sköter samtliga praktiska och tekniska uppgifter. Helgtjänstgöringen följer ett rullande schema.

Vid tillfälliga arbetstoppar eller ledigheter samarbetar vaktmästarna i Vinberg-Ljungby, Stafsinge och Morups församlingar vilket betyder att du kan komma att förlägga arbetsdagar på annan kyrkogård.

I tjänsten som kyrkvaktmästare möter du många besökare och deltagare i våra verksamheter och de kommer i såväl glädje som sorg vilket ställer höga krav på en god social förmåga.

Som medarbetare i Falkenbergs pastorat har du goda möjligheter till kompetensutveckling och tjänsten som kyrkvaktmästare innebär ett omväxlande arbete. Pastoratet erbjuder flexibel arbetstid, arbetskläder och årlig friskvårdsersättning.

Vi söker dig som har ett utvecklat sinne för god service. Du har erfarenhet av arbete som kyrkvaktmästare och har dokumenterad erfarenhet av grönyteskötsel. Utbildning inom trädgårds- och parkskötsel är meriterande. Din fysiska kapacitet är god och du har förmågan att arbeta både självständigt och i arbetslag. Du har visst maskintekniskt kunnande och körkort B.

Tjänsten är bred med flera olika arbetsuppgifter och kräver därför att du är ansvarstagande, har lätt för att ställa om i ditt arbetssätt och har förmågan att se alla våra verksamheter i ett helhetsperspektiv.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du är medlem i Svenska kyrkan.

I den här tjänsten tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan.

Ort Falkenberg
Län Hallands län