Turinge-Taxinge Församling

Turinge-Taxinge församling är en del av Svenska kyrkan och sammanfaller geografiskt med Nykvarns kommun. I församlingen finns det tre kyrkor och två kyrkogårdar, i församlingen arbetar totalt ca 20 medarbetare.

Vi strävar efter att hålla en hög nivå på standarden inom våra skötselområden genom att ständigt förnya och förbättra miljön för allmänheten och personalen.

Som kyrkogårdsarbetare blir du en del av vårt team som sköter om begravningsplatserna med alla förekommande arbetsuppgifter inom kyrkogårdsskötsel och begravningsverksamhet till exempel gräsklippning, häckklippning, gravskötsel och plantering.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete på kyrkogård, park eller motsvarande. Utbildning inom den gröna sektorn är ett stort plus. För tjänsten krävs att du är serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du har god fysik, är utåtriktad och ser teamets arbete ur ett helhetsperspektiv. Du har förmåga och förståelse att bemöta människor i sorg på ett värdigt sätt.

För tjänsten krävs B-körkort. Teknisk kännedom och hantering av trädgårdsmaskiner och traktorer är meriterande.

Vi är måna om våra medarbetare därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och en timmes friskvård per vecka på arbetstid.

Anställningsform Säsongsarbete
Tillträde 17 april, 2023.
Ort Nykvarn
Län Stockholms län