Sundsvalls församling arbetar med att göra skillnad för människor. Vi finns där i livets alla skeden, både i glädje och sorg.

Inför våren och sommaren söker vi nu säsongsarbetare till våra kyrkogårdar Gustav Adolfs kyrkogård, Skönsmons kyrkogård och Sundsvalls skogskyrkogård.

Säsongen sträcker sig från maj till oktober 2023.

Arbetsuppgifterna varierar mellan mindre mark- och anläggningsarbete, vård av gravplatser samt skötsel av grönytor. Detta kan exempelvis vara grästrimning, plantering, skötsel av växter, klippning av häckar och ogräsbekämpning.

Vi söker dig som trivs att vara utomhus oavsett väder. För att söka behöver du vara 18 år eller äldre, ha B-körkort och tillgång till egen bil. Du behöver ha god fysik och vara uthållig eftersom arbetet stundtals kan vara tungt och områdena är stora.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kyrkogårds-, trädgårds- och parkarbete eller liknande. Har du dessutom förarutbildning för hjullastare och/eller grävmaskin är det ett stort plus.

Du är bra på samarbeta och har ett positivt och hjälpsamt sätt mot såväl arbetskamrater som kyrkogårdarnas besökare. Arbetsuppgifterna skiftar och du behöver därför ha lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter.  Du känner också stort ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de blir utförda.

Tjänsten innefattar 40 timmar arbetsvecka och det är viktigt att du kan arbeta hela perioden. Två veckors semester läggs ut under perioden. Säsongsanställningen löper mellan den 2 maj och 20 oktober 2023.

Så ansöker du

Du behöver inte skriva något personligt brev för att söka tjänsten. I stället svarar du på några frågor i ansökningsformuläret och laddar upp ditt CV.

Välkommen med din ansökan senast den 26 februari 2023.

Vill du veta mer om säsongsanställningen? Varmt välkommen att kontakta:
Kyrkogårdsförman Pär Eriksson, 060-53 10 170.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryteringshjälp i samband med denna annons

Anställningsform Säsongsarbete
Tillträde 2 maj 2023