Kyrkokansliet

Svenska kyrkan finns där människors finns. Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar och bidra till fred, rättvisa och ett hållbart samhälle.

Kyrkokansliet söker två projektledare

Avdelningen för gemensamma funktioner på kyrkokansliet söker projektledare för uppdrag inom främst IT-området, men även andra uppdrag inom andra verksamhetsområden kan förekomma.

Dina arbetsuppgifter

Avdelningen för gemensamma funktioner levererar ekonomi och IT-tjänster till församlingar, pastorat och stift inom Svenska kyrkan. Du driver projekt och uppdrag för utveckling av befintliga eller nya tjänster. Arbetet genomförs i kontakt och samverkan med Svenska kyrkans olika nivåer. Du blir central i genomförande och förankring av centrala processer i samspel med andra medarbetare och relevanta aktörer.

Du samordnar och leder projekt med ansvar och kvalité i planering, uppföljning och rapportering. I övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller på kansliet ges efter anvisning från närmaste chef eller avdelningschef.

Dina kompetens

Du har akademisk utbildning inom företrädesvis ekonomi eller IT-området.

Du uttrycker dig tydligt, noggrant och pedagogiskt i tal och skrift på svenska och engelska. Du är pedagogisk och har ledarkvaliteter som gör att du kan styra resurserna i dina projekt på ett smidigt och effektivt sätt. Du är kommunikativ, ordningsam, noggrann och levererar i tid.

Du är analytisk och lösningsfokuserad, och du har mycket god samarbetsförmåga med olika yrkeskategorier.

Utbildning i eller erfarenhet av projektledning är ett krav. Erfarenhet av Svenska kyrkans organisation är meriterande. Du har god mycket god IT-vana.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. Läs mer om vår värdegrund här.

Vi erbjuder

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?

För mer information, kontakta enhetschef Andreas Synning 018-16 98 06.

Fackliga företrädare, Nathalie Töpperwien Blom (Vision), Malin.Andren@svenskakyrkan.se (Akavia) och Andreas Sandberg (KyrkA).

Vill du jobba med oss?

Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Löneform månadslön
Sysselsättningsgrad 100 %