Kalmar Pastorat

Är du engagerad i någon av Kalmars församlingar och intresserad av att arbeta i sommar?

Vi erbjuder fyra, alternativt åtta veckors tjänstgöring i ett aktivt pastorat sommaren 2023.  Det är ett uppskattat arbete som är både roligt, ansvarsfullt och självständigt, med god sammanhållning och härliga kollegor.

Arbetsuppgifterna är varierande och ställer krav på flexibilitet och tillförlitlighet. Framför allt är arbetet inriktat på traditionella vaktmästaruppgifter i kyrkorum och övriga lokaler samt att tjänstgöra vid dop, vigslar, begravningar och gudstjänster men det kan även ingå att förbereda och genomföra sommarens caféaktiviteter, att leda böner och att guida i domkyrkan.

Vi förutsätter att du är medlem i Svenska Kyrkan och delar dess värderingar. Önskvärt är också att du har erfarenhet av och engagemang i kyrkan.

Ett arbete i Svenska kyrkan i Kalmar kräver att du är serviceinriktad och lyhörd då du dagligen kommer i kontakt med många människor. Det är en fördel om du kan spela något instrument. Som person är du initiativrik, noggrann och lösningsfokuserad. Du kommer att både samarbeta med andra och behöva ta eget ansvar i tjänsten, och du ska kunna arbeta såväl dag som kväll och helg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver också ha fyllt 18 år när du tillträder arbetet.

Tillträde: 19 juni eller 17 juli

Varaktighet: 4 eller 8 veckor

Arbetstid: Heltid förlagd till dag, kvällar och helger

Lön: Timlön enligt avtal