Falkenbergs Pastorat

Till oss i Falkenbergs pastorat med placering i Falkenbergs och Skrea församlingar söker vi nu dig som vill vikariera som kyrkvaktmästare då en av våra kyrkvaktmästare går på föräldraledighet.

Som kyrkvaktmästare hos oss tjänstgör du i gudstjänst och vid begravning, dop och vigsel där du svarar för att kyrkorummet är i god ordning och sköter de praktiska och tekniska uppgifterna. Du arbetar också med skötsel av vår utemiljö och med enklare fastighetsunderhåll och tillsyn av våra församlingshem och kyrkor. I tjänsten ingår helgtjänstgöring efter ett rullande schema.

I tjänsten som kyrkvaktmästare möter du många besökare och deltagare i våra verksamheter och de kommer i såväl glädje som sorg vilket ställer höga krav på en god social förmåga.

Vi söker dig som har ett utvecklat sinne för god service, en utvecklad social förmåga och en god helhetssyn i arbetet.

Du har något års dokumenterad erfarenhet av arbete som vaktmästare där din sociala förmåga kommit till god användning, och det är meriterande om du tidigare arbetat som kyrkvaktmästare. Vi ser gärna att du har gymnasial utbildning inom grönyta eller annan praktisk inriktning. Din fysiska kapacitet är god och du har förmågan att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har visst maskintekniskt kunnande och körkort B. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara medlem i Svenska kyrkan.

Tjänsten är bred med flera olika arbetsuppgifter och kräver därför att du är ansvarstagande, har lätt för att ställa om i ditt arbetssätt och har förmågan att se alla våra verksamheter i ett helhetsperspektiv.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vikariatet löper mellan den 1 maj t o m den 31 oktober. Vi tillämpar löpande urval, välkommen med din ansökan.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningen avslutas 2023-10-31