Sundsvalls församling arbetar med att göra skillnad för människor. Vi finns där i livets alla
skeden, både i glädje och sorg.

Inför sommaren 2023 söker vi sommarjobbare till våra tre kyrkogårdar: Gustav Adolfs kyrkogård, Skönsmons kyrkogård och Sundsvalls skogskyrkogård. Är du mellan 16 och 18 år och vill jobba utomhus i sommar? Då har du chansen att söka ett aktivt sommarjobb hos oss.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna varierar och består bland annat av att vårda gravplatser, grönytor och växter. Du kommer att jobba heltid (07:00-16:00) under vardagar i tre veckor. Du kommer att ingå i ett av våra team som består av säsongsarbetare, säsongsvikarier och fast personal. Vi jobbar utomhus i alla väder och stundtals kan arbetet vara fysiskt krävande.

För att söka behöver du vara mellan 16 och 18 år. Du gillar att vara aktiv och röra på dig och har inga problem med att ta i eller smutsa ner dig. Du samarbetar bra med andra människor och är intresserad av att arbeta med trädgårdsskötsel och grönytor. Du ställer frågor om du inte förstår vad som ska göras.

Villkor

Vi erbjuder två jobbperioder på tre veckor vardera: v 26-28 samt v 29-31. Du kan ansöka om att jobba en av dessa perioder eller båda. En förutsättning är att du kan arbeta alla vardagar under valda perioder. Det är inget krav på medlemskap i Svenska kyrkan.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan så snart som möjligt.  Sista ansökningsdag är den 13 mars.

Har du frågor kontakta kyrkogårdsförman Pär Eriksson på mejl par.eriksson@svenskakyrkan.se eller telefon 060-5310170.

Anställningsform Sommarjobb/Säsongsanställning
Tillträde 26 juni