Södertälje pastorat, Kyrkogårdsförvaltningen

Södertälje kyrkogårdsverksamhet är en organisatorisk enhet inom Svenska kyrkan som ansvarar för begravningsverksamheten i enlighet med begravningslagen - 6 kyrkogårdar med ca 17 000 gravplatser - inom Södertälje pastorats geografiska område. Förvaltningen är organiserad i fyra funktionsindelade enheter. och ett kansli. Verksamheten omsätter cirka 39 miljoner kronor och styrs av förtroendevalda.

Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för skötsel och underhåll av samtliga kyrkogårdar i Södertälje pastorat. Förutom alla gemensamma ytor på kyrkogårdarna arbetar man med vård av kulturgravar, stensäkerhet samt enskilda gravplatser som har skötselavtal. Det finns tre skötselområden; Övere- Ytterenhörna, Tveta och Södertälje.

Beskrivning

Vi söker nu efter medarbetare som vill arbeta som säsongare hos oss. Du ska tycka om att arbeta utomhus på heltid i alla väder. Grönytors fokus ligger på att alla kyrkogårdsbesökare får den bästa servicen och ett bra bemötande i varje kontakt med oss. Du ska vara en god representant för Kyrkogårdsförvaltningen, vilket ställer krav på ett professionellt bemötande och att du tycker om att möta kyrkogårdsbesökarna i ditt dagliga arbete.

Du kommer att arbeta med sedvanlig trädgårdsskötsel såsom plantering av blommor, vattning och annan skötsel av gravar, trimning och klippning av gräs och häckar, ogräsrensning, grävning, lövräfsning och skyffling av material. Du ska tycka om att arbeta tillsammans med övriga lagmedlemmar men även kunna arbeta självständigt.

Det är ett krav att du har B-körkort, bilkörning med och utan släp kan förekomma. Arbetet är fysiskt krävande och ställer därför krav på att du klarar tunga lyft och perioder av ensidiga arbetsuppgifter. Då du till viss del arbetar utifrån skriftliga instruktioner är goda kunskaper i svenska – i såväl tal som skrift – en förutsättning. Du är ansvarstagande, samarbetsvillig och noggrann. Det är meriterande med grönutbildning och/eller praktisk erfarenhet från kyrkogårds- eller park- och anläggningsarbete. Det är även meriterande om du har kännedom om trädgårdsmaskiner.

Vi förväntar oss att du bidrar med trivsel och kompetens på arbetsplatsen då våra värdeord är glädje – ansvar – respekt. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Villkor

• Tillträde omgående.
  • Anställningstid, t.o.m. Alla Helgona helgen
  • Arbetstider är måndag – torsdag kl.07:00 – 16:00. Fredag kl. 07:00 – 15:00. Helgtjänstgöring ingår på Allhelgonahelgen
  • Tillträde i början av april respektive början av juni.
  • Ange i ansökan vilken period du är intresserad av. Ansökan senast 2023-06-14

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringsverktyg, länk finns här nedanför, och inte via e-post eller brevledes.

Anställningsform Säsongsarbete
Tillträde snarast