Kalmar Pastorat, Sankta Birgitta församling

SÖKER KYRKVAKTMÄSTARE

Kalmar pastorat innefattar fem stadsförsamlingar, begravningsverksamhet samt administrativa stödfunktioner, tillsammans ungefär 85 medarbetare. I pastoratet finns ett rikt och varierat gudstjänstliv. Nu söker vi en kyrkvaktmästare till S:ta Birgitta församling. Läs gärna mer om oss på www.svenskakyrkan.se/kalmar

S:ta Birgitta församling finns i en spännande del av Kalmar med stadsdelarna Funkabo, Berga och Djurängen. S:ta Birgitta kyrka invigdes 1975 och innehåller ett rikt och spännande kulturarv. Tillhörande i samma byggnad finns också församlingsgården där många människor möts i olika verksamheter som äger rum där. På tomten finns också Kapellagården där anställda har sina kontor.

Du får:

· arbeta i en församling med stort engagemang och ett rikt gudstjänstliv!

· arbeta i ett av Kalmarbygdens mest spännande och moderna kyrkorum som förenar ljus och rymd med närhet och delaktighet!

· bli en del av ett aktivt pastorat med många engagerade medarbetare som dina nya kollegor!

Vi söker: en kyrkvaktmästare som huvudsakligen kommer att tjänstgöra vid gudstjänster, kyrkliga handlingar och andra evenemang såsom konserter i S:ta Birgitta kyrka. Tjänstgöring kommer också att ske i andra kyrkor och kapell i pastoratet. Vidare ansvarar du för tillsyn och underhåll av kyrkliga inventarier, genomför regelbunden tillsyn av berörda fastigheters ytor, utrymmen och anläggningar samt ansvarar över att kyrkorum och övriga församlingslokaler hålls ordnade och välkomnande vardag som helg. Viss administration kommer också att ingå i tjänsten.

Du är: en person som tycker om att arbeta med och möta människor i vår kyrka. Oavsett om du möter en människa i glädje eller sorg gör du detta på ett professionellt sätt. Du är flexibel och har hög servicegrad. Du är en person som har förmåga att skapa förtroende hos både besökare och medarbetare och du har god samarbetsförmåga med såväl anställda som ideella medarbetare. Arbetet kräver att du har förmågan att självständigt kunna prioritera och planera ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt. Tjänsten förutsätter även att du är flexibel och ser lösningar i stället för hinder. Du ska vara medlem i Svenska kyrkan och dela dess värderingar. B-körkort är ett krav med tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid och tillträde: Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100 %, med tillträde enligt överenskommelse.

För mer information kontakta:

Gustav Lundborg, kyrkoherde 0480-42 14 05

Elisabeth Falk-Nilsson, vikarierande församlingsherde i S:ta Birgitta församling 0480 – 42 14 56

Ort Kalmar
Län Kalmar län