Valbo-Hedesunda pastorat

Beskrivning

Valbo-Hedesunda pastorat är en del av Svenska kyrkan och består av  Valbo och Hedesunda församlingar. Här arbetar drygt 30 anställda med en varierad verksamhet. Vi har gudstjänster, kör- och musikliv, omfattande barn- och ungdomsverksamhet, dagträffar för alla åldrar samt ansvaret för begravningsverksamheten på de tre kyrkogårdarna.

Nu söker vi dig som vill bli del av ett härligt arbetslag som arbetar med administration i Valbo-Hedesunda pastorat!

Att arbeta som förvaltningsassistent/administratör innebär att du har en viktig servicefunktion i att hjälpa och stötta såväl organisationens anställda som förtroendevalda och allmänhet. Du blir på så sätt en person som många vänder sig till. Du är en del av pastorsexpeditionen som bland annat hanterar kyrkogårdsadministration, bokningar av dop, vigslar och begravningar, diarieföring, arkiv och administration av våra förtroendevaldas möten.

Vi söker dig som har utbildning och arbetslivserfarenhet inom administration eller liknande och som har en mycket god administrativ förmåga. Du är strukturerad, gillar att ha ordning och reda och är van att lösa uppgifter i nära samverkan med dina kollegor. Du tar ansvar för att arbetsuppgifterna blir lösta och bemöter dem du har kontakt med på ett hjälpsamt och trevligt sätt. Du värdesätter att få arbeta med flera olika uppgifter och trivs med ett varierat arbetstempo.

Du är positiv, prestigelös och serviceinriktad och behärskar svenska väl i tal och skrift.  Det är meriterande om du har arbetat med administration inom Svenska kyrkan tidigare. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.

Villkor

Provanställning under 6 månader kan bli aktuell.
Vi tar in ansökningar löpande, tillträde efter överenskommelse.

Ort Valbo
Län Gävleborgs län