Falkenbergs Pastorat

Välkommen till Falkenbergs pastorat - en spännande möjlighet väntar!

Vi söker en passionerad grönyteskötare/kyrkvaktmästare till vårt södra område (Susedalen/Vessige/Okome församlingar). Tillsammans med vårt team av kyrkvaktmästare, präster, diakoner, musiker och pedagoger får du chansen att skapa vackra och välskötta miljöer i våra elva fantastiska kyrkor och kyrkogårdar.

Som kyrkvaktmästare kommer du att ansvara för skötsel och underhåll av våra kyrkogårdar samt se till att våra församlingshem och kyrkor är i utmärkt skick. Du kommer även att delta i gudstjänster, begravningar, dop och vigslar och se till att kyrkorummet är väl förberett och att de praktiska och tekniska uppgifterna tas om hand. En del av tjänsten innebär helgtjänstgöring enligt ett rullande schema.

Din sociala kompetens är viktig när du möter och hjälper våra besökare och deltagare i olika aktiviteter. Genom att erbjuda en varierad och fri arbetsmiljö ger tjänsten som kyrkvaktmästare dig möjligheter till personlig utveckling och flexibel arbetstid. Vi söker dig som är entusiastisk, har idéer och är öppen för att prova nya arbetssätt. Vi tillhandahåller arbetskläder och erbjuder en årlig friskvårdsersättning för att stödja ditt välbefinnande.

För att lyckas i rollen som kyrkvaktmästare hos oss är det viktigt att du har god fysisk kapacitet för att klara av de ibland tunga lyften och det höga arbetstempot. Du har också en analytisk förmåga och kan se potential för förbättringar och bidra med konstruktiva lösningar. Du trivs med att arbeta både i team och självständigt, och du upprätthåller alltid hög kvalitet och tempo i ditt arbete.

För att vara aktuell för tjänsten är det fördelaktigt om du har erfarenhet inom grönyteskötsel, trädgårdsskötsel eller liknande områden. Praktisk erfarenhet inom snickeri,  som mekaniker eller andra hantverksyrken är också meriterande. Grundläggande maskinkunskaper och B-körkort krävs, medan högre behörigheter som BE är meriterande. Medlemskap i Svenska kyrkan.

Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryterande chef, som mer än gärna berättar mer om tjänsten. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och välkomna dig till vårt team!

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Ort Susedalen/Vessige/Okome församlingar
Län Hallands län