Borås pastorat

Beskrivning

Vår nuvarande snickare går i pension och vi söker därför en snickare till vår fastighetsavdelning. Arbetslaget inom fastighetsavdelningen utgörs förutom av vår snickare även av en fastighetschef samt städpoolen med fem medarbetare.

Fastighetsavdelningen ansvarar för att underhålla och tillhandahålla ändamålsenliga lokaler för verksamheten.

Tjänsten omfattar snickeri, byggnadsarbeten och verksamhetsanpassningar i Borås pastorats alla lokaler såsom kyrkor, församlingshem samt ekonomibyggnader på kyrkogårdarna.

Du kommer i ditt arbete att samarbeta med reparatör som ingår i kyrkogårdsverksamheten samt med kyrkvaktmästare och övrig personal i pastoratet.

Arbetet kan omfatta allt från finsnickeri, byggnadsarbeten och mindre målningsarbeten mm. Detta både i äldre kulturbyggnader och i mer moderna lokaler.

Arbetet är mycket varierande och kräver en bred praktisk erfarenhet.

Vi söker dig som har utbildning inom bygg och anläggning samt yrkesbevis för snickare eller motsvarande samt erfarenhet inom arbetsområdet som arbetsgivaren bedömer relevant.

För att lyckas i befattningen krävs ett stort mått av noggrannhet och yrkesskicklighet.

Du ska trivas i servicerollen och vara mån om att ge bästa möjliga service. Vidare skall du visa initiativförmåga, servicevilja och ha förmågan att prioritera. Du skall även vara van att arbeta självständigt.

Körkort B krävs för denna tjänst.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde senast den 1 mars 2024.

Med din ansökan vill vi att du bifogar eventuellt yrkesbevis, betyg och intyg relevanta för tjänsten.

Tillträde 2024-03-01
Löneform månadslön