Falkenbergs Pastorat

Beskrivning

Falkenbergs pastorat söker en kyrkvaktmästare med placering i Torup, pastoratets östra område. I församlingen finns fyra kyrkor och lika många kyrkogårdar. Organisatoriskt ingår församlingen i ett större område tillsammans med Gunnarp och Ullareds församlingar.

Som kyrkvaktmästare hos oss är du en i ett arbetslag på fyra kyrkvaktmästare. Här tjänstgör du i gudstjänst, vid begravningar, dop och vigslar samt så ansvarar du för att kyrkorummet är i god ordning och sköter de praktiska och tekniska uppgifterna. Du arbetar med skötsel och underhåll av våra kyrkogårdar, med lokalvård av församlingshem och kyrkor, där även enklare underhåll och tillsyn av våra fastigheter ingår. I tjänsten ingår även helgtjänstgöring efter ett rullande schema.

I tjänsten som kyrkvaktmästare möter du många besökare och deltagare i våra verksamheter och de kommer i såväl glädje som sorg vilket ställer höga krav på en god social förmåga.

Vid arbetstoppar eller ledigheter samarbetar vaktmästarna i vårt större område vilket betyder att du kan komma att förlägga arbetsdagar i en annan del än du vanligtvis gör.

Som medarbetare i Falkenbergs pastorat har du goda möjligheter till kompetensutveckling och tjänsten som kyrkvaktmästare innebär ett omväxlande och fritt arbete. Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss och som kan bidra med såväl drivkraft som idéer samt har viljan att prova nya arbetssätt. Pastoratet erbjuder flexibel arbetstid, arbetskläder och årligt friskvårdsbidrag.

Vi söker dig som har ett utvecklat sinne för god service och en god helhetssyn där du har ett driv och en vilja att utveckla arbetssätt och rutiner.

Du har utbildning inom trädgård- och parkskötsel eller annan jämförbar utbildning inom grönyta. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av arbete som kyrkvaktmästare eller liknande befattning där din sociala förmåga kommit till god användning samt dokumenterad erfarenhet av grönyteskötsel. Din fysiska kapacitet är god och du har förmågan att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har visst maskintekniskt kunnande, körkort B och tillgång till egen bil. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara medlem i Svenska kyrkan.

Tjänsten är bred med flera olika arbetsuppgifter och kräver därför att du är ansvarstagande, har lätt för att ställa om i ditt arbetssätt och har förmågan att se alla våra verksamheter i ett helhetsperspektiv.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag är den 3 december. Intervjuer är planerade till vecka 50, måndag den 11 december samt tisdag 12 december.

Sysselsättningsgrad 100
Ort Torup