Visby domkyrkoförsamling

Beskrivning

Nu söker vi en resurs på heltid till vår barngrupp. Anställningen är tidsbegränsad från den 29 januari dock längst till och med den 30 juni 2024.

Vi söker dig som gillar att vara utomhus och vill skapa meningsfulla dagar för barnen på förskolan Änget i Terra Nova. Änget är en skogsmulleförskola. Det innebär att vi till stor del har förlagt vår verksamhet utomhus och att vi använder oss av upplevelsebaserat lärande. Barnen upptäcker till exempel spännande naturfenomen och lär sig om djur och natur i vår närbelägna skog. Den största delen av dagen har vi aktiviteter utomhus oavsett väder. På förskolan arbetar vi med alla människors lika värde och att vara en bra kompis. Skapande verksamhet blandat med musik, fri lek, teknik och kemi fyller dagarna med utgångspunkt från förskolans läroplan, skollag och barnkonventionen. Våra ordinarie pedagoger har utbildats av Friluftsfrämjandet till skogsmullepedagoger.

Arbetsuppgifter

Arbetet innebär i första hand att du tillsammans med förskollärare leder och planerar verksamhet för barn i förskoleålder. Resursen arbetar i första hand i hela barngruppen och inte med enskilt barn. Du förväntas kunna leda aktiviteter för barngruppen både självständigt och tillsammans med kollegor. Du behöver vara insatt i förskolans styrdokument såsom läroplan och barnkonvention. I uppdraget rymmer förutom sedvanliga arbetsuppgifter för barnskötare även enklare mathantering och disk. Det är viktigt att du tycker om upplevelsebaserat lärande eftersom Änget är en skogsmulleförskola.

Du har barnskötarutbildning eller adekvat utbildning för arbete i förskola. Vi söker dig som har arbetat i förskola tidigare eller liknande verksamhet men lägger också stor vikt på personlig lämplighet. Du kommer att arbeta tillsammans med barnskötare och förskollärare på en liten enhet så samarbetsförmåga och flexibilitet är viktiga egenskaper.

Villkor

Övrigt

Förskolan Änget ägs av Visby domkyrkoförsamling men har inte någon religiös inriktning. Det är en fristående förskola som inte är vinstdrivande.

Vänta inte med din ansökan. Anställningsintervjuer kommer att ske måndag och tisdag vecka 4.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Tillträde 29 januari 2024 eller enligt överenskommelse