Herrestads församling

Kyrkvaktmästare

Som kyrkvaktmästare i Herrestads församling kommer du vara en av tre medarbetare i vaktmästarlaget, där stora krav ställs på flexibilitet och laganda.

Du kommer att arbeta ute på församlingens två kyrkogårdar med allt vad det innebär från gravgrävning, plantering, beskärning och snöröjning.

Inre tjänstgöring ingår i tjänsten och du behöver självständigt kunna sköta ljud och ljus under både gudstjänster och förrättningar.

Församlingen har flera byggnader samt en påkostad utemiljö bestående av utegym och lekplats som skall underhållas och skötas. Du behöver också ha kunskap kring styr- och reglerteknik, olika typer av värmesystem

Att arbeta som kyrkvaktmästare förutsätter god fysik, initiativförmåga, gott omdöme och ansvarskänsla. Vidare kräver tjänsten god organisationsförmåga, ett serviceinriktat förhållningssätt och vana att möta och bemöta människor i olika åldrar och kulturer.

Krav:

• - B-körkort
  • - Medlem i Svenska kyrkan
  • - Trädgårds-, bygg- eller anläggningsutbildning på lägst gymnasienivå
  • - Goda datakunskaper

Meriterande:

• - Erfarenhet av att arbeta i kulturhistoriskt värdefulla miljöer
  • - Grävmaskinsutbildning

För mer information kontakta arbetsledare Sonny Eskilsson 0729081321

Sista ansökningsdatum är 6 mars 2024. Ansökan sker via vårt rekryteringssystem Varbi, observera att vi endast tar emot ansökningar den vägen.

Tillträde efter övernskommelse
Löneform månadslön